Asell Marko

Kansanedustaja Marko Asell on kuntavaaliehdokkaan kuntavaaleissa 2021

51-vuotias kansanedustaja

Haluan olla edelleen mukana päättämässä kotikuntamme asioista. Paikallisella tasolla toimiminen tukee myös hyvin kansanedustajan tehtävääni.
Demareiden jäsen olen ollut jo 20 vuotta, joten poliittinen kotini on löytynyt jo kauan sitten.

Nokian kaunis luonto, hyvä sijainti ja liikenneyhteydet (mm. lähijuna, tieliikenneyhteydet, lentokentälle vain 10km), koko ajan kehittyvät liikuntapaikat, sekä yleisesti kuntamme kompakti koko hyvine palveluineen.
Minua puhuttelee myös Nokian vahva teollinen perinne ja monipuolinen elinkeinorakenne, joka pitää kaupunkimme vireänä ja voimissaan.

Nokian pitää kehittyä koko ajan kaikilla sektoreilla, jotta olisimme jatkossakin vetovoimainen ja elinvoimainen kunta.
Se vaatii muunmuassa hyvin toimivien asuinalueiden rakentamista, julkisten palvelujen hyvää tilaa, yritystoiminnan tukemista esimerkiksi tonttitarjonnalla, luontoarvojen huomioimista kunnan laajetessa, sekä harrastus- ja leikkipaikkojen hyvää kuntoa ja kehittämistä. Tärkeää on myös tukea ja mahdollista urheiluseurojen ja yhdistysten toimintaa Nokialla, koska niiden toiminta luo myös paljon hyvinvointia meille kuntalaisille.

Liikun monipuolisesti (mm. pallopelit, kuntosali, ulkoilua kuten hiihtoa, samoilua ja pyöräilyä)
Luen myös jotain koko ajan; uutisia, selvityksiä, raportteja, esityslistoja, kirjoja tai somekommentteja.
Kesällä myös moottoripyöräni pääsee päivänvaloon.
Syksyisin alkava metsästyskausi myös aktivoi jonkun verran. Riista ja metsän marjat tuovat hyvän lisän talven ruokailuihin.

eduskuntavaalien slogan on voimassa, eli

”TYÖ
TOTUUS