Lindqvist Marjo

50 v, tällä hetkellä päätoiminen pääluottamusmies, sairaalahuoltaja (toiminut lähinnä psykiatrian puolelle).

Miksi olet ehdolla Nokian Demareissa?

Olisi mielenkiintoista olla vaikuttamassa siihen, miten asiat menee.

Vehreällä Nokialla parasta on ehkä se, ettei välttämättä tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan, kaikki arkipäivän tarpeisiin löytyy siis täältä. Ja pysäköintikin on ilmaista. Asuinalueista Harjuniittykin on nykyään aika jees, kun tänne saatiin koulu ym. ja lähikauppakin löytyy sekä suht hyvät joukkoliikenneyhteydet.

Koska yksi vaaliteemoista on terveys, ajattelisin sen parista löytyvän kehitettävää ja siinä lähinnä lapsiperheiden ja eritoten erityislapsiperheiden palvelut. Palveluiden tulisi olla helposti saatavilla ja resurssien riittävät. Olisi tärkeää, että työntekijöiden vaihtuvuus olisi mahdollisimman pientä, jotta perheiden saamassa avussa olisi jatkuvuutta. Koulumaailmassa erityislapset tarvitsevat nykyistä enemmän apua ja tukea. Tärkeintä olisi panostaa ennaltaehkäisyyn ja varhaiseen tukeen, jotta perheiden tilanteet eivät kriisiydy, perheenjäsenet uuvu eikä avuntarve lisäänny.

Vapaa-ajalla luen, hömppää sekä ihan asiatekstiäkin. Teen onnistuneita tai vähemmän onnistuneita käsitöitä. Normiaikana kävisin keikoilla ja festareilla sekä mökkeilisin vaihtelevalla kaveriporukalla. Perinteisten lautapelien pelaaminen porukalla kuuluu myös normiajan vapaa-aikaan.

”Ihminen on erehtyväinen, mutta erheistä oppii…tai ainakin pitäisi oppia 😊”

Mihin asiaan haluat vaikuttaa omalla asuinalueellasi?

Urpolankadun ja lähialueiden pysäkeillä katoksia,penkkejä ja roskiksia. Muiden kävelyreittien varsille,varsinkin iäkkäämmät haluavat penkkejä. Ja niitä koiran kakka roskiksia voisi olla myös siellä kävelyreittien varsilla.