Nevala Eija

62-vuotias parturi-kampaaja, työkyvyttömyyseläkeläinen

Muutin Tampereelta Nokialla 28.2.2021. Olin Tampereella Sivistys-ja kulttuurilautakunnan varajäsen 2017-2021. Halusin tietysti asettua myös Nokialla ehdolle kuntavaaleissa ja päästä vaikuttamaan osaltani kuntalaisten hyvinvointiin.

Nokia on minulle vielä uusi paikkakunta. Ensivaikutelmani Nokiasta on hyvä, mielenkiintoinen. Olen saanut todella hyvän, tervetulleen vastaanoton Nokian demareiden osalta 😉 On niinkuin olisi kotiin tullut.

Nokian kehittämiseen on vaikea sanoa mitään tiettyä kohdetta mutta lasten ja nuorten hyvinvointi on lähellä sydäntäni. Tärkeimpänä turvallinen, jokaisen huomioon ottava koulutus sekä hyvät harrastus mahdollisuudet kaikille. Unohtamatta kaikenikäisten nokialaisten hyvää asumista ja harrastusmahdollisuuksia.

Olin valtakunnallinen luottamusmies-ja työsuojeluvaltuutettu HairStoren parturi-kampaamo ketjussa ja sitä kautta minusta tuli myös ammattiyhdistys- aktiivi PAM003ry:ssä, tämä vie ison osan ajastani. Osa aikaani menee myös Työväenmuseo Werstaan Ystäväyhdistyksen puheenjohtajan pestissä sekä Tapj:ssa asiantuntija jäsenenä.

Ja tietysti, kun olen Tyrväältä kotoisin, nuorena/ aikuisena kaikki vapaa-aika meni lentopallon pelaamisessa ja se on verissä. Olen yksi Valepan talkoolaisista, toivottavasti pääsemme vielä olemaan talkoolaisina paikanpäällä !

Kesäisin pyöräilyä, ympäri vuoden kävelylenkkejä ihanissa metsissä, piirtelen omaksi ja lapsenlasten iloksi sekä harrastan Chi Kung-lajia. Ehkä tärkeintä kuitenkin on aika, jonka saan viettää ihanien lapsenlasteni (Veetin 8v, Eemil 7v ja Elias 4v) kanssa. Ovat nimenneet minut uudellaan, en siis ole mummu vaan Mimmi <3

“Elämä on tässä ja nyt”